søndag 6. mars 2011

Fantasi og følelser hører sammen

FANTASIEN
Følelser og fantasi hører sammen. Fantasien er fortidens og fremtidens vei til lykke. Den sikreste måten å skaffe seg en liten kopi, mot en strålende original, er å frarøve et barn dets fantasi. La barna se masse TV og la andre fantasere for dem. Be dem slutte å fantasere og bli voksen. Legg fram ferdige løsninger. Da har du har lagt gullegget.
            Gir du deg ikke selv lov til å fantasere, vil du aldri kunne sette deg egne mål i livet. I fantasien blir mestring beundret. Du kan være helten alle ser opp til. Seksuelle fantasier, gir deg seksuelle gleder. Du kan vinne lottogevinst og bli millionær. Hjernen deler villig ut belønninger til de som bruker det fantastisk instrument fantasien er. Selv har brukt mye tid på meditasjon med musikk og latt tankene fly. Slik kvitter jeg meg med den ekstreme fornuften som har preget arbeidsdagen min.

I en av mine fantasier går jeg lett henslengt inn i et mørkt danselokale på Cuba. Tangorytmene sitter i veggene og kiler meg i øret. Ved baren blunker en negresse til meg. Jeg tar på meg den mørke brede hatten, løfter henne ned fra barkrakken, og går inn i en hemningsløs tangotime. Jeg slutter ikke før minnet blir slettet av en grå tåkedis som sakte skygger for begge øynene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar