lørdag 12. februar 2011

 Veksthuset vårt
 Ved frokostbordet ble jeg blendet av solen. Det var første glimt av sol ved kjøkkenbordet dette året.

Jeg har en drøm, en drøm om vår, varm sol og blomster som gror. Noen kan gi sine drømmer et utrykk gjennom få ord.

Jeg har en venn, Arve Lønnum, som ofte setter ord på hva han føler. Jeg vil dele dette diktet med dere denne lørdags morgen og med det ønske dere alle en GOD HELG.




EN DRØM

Jeg har en drøm jeg ikke har lært å kjenne.
Den ligger i ly av minner og slutter aldri å brenne.

Jeg har en drøm jeg ikke vet å gjøre fri,
fordi den krever mer enn jeg tror jeg kan gi.

Jeg har en drøm om å bryte alle hindre.
Men jeg tror jeg svinner bort når jeg løser opp mitt indre.

Jeg har en drøm - jeg er en klippe for andre.
Når noen trenger meg vil jeg sammen med dem vandre.

Jeg har en drøm om å være virkelig og sann.
Der jeg svaler min uro med fjellets rene kildevann.

Jeg har en drøm om å være meg selv.
Og glede min kjære som en evig rennende elv.

Arve Lønnum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar